Manifest d’adhesió a MUCE

Aquest manifest d’adhesió al MUCE serveix per mostrar el vostre rebuig a la LOMCE, la LEC i a les retallades en l’ensenyament.

icono PDFmanifest.PDF (Arxiu descarregable)

Aquest es l’instrument que fem servir per saber quantes AMPES i Claustres formem part del MUCE.

 Us proposem aprovar-lo en reunions extraordinàries de les AMPES o en sessions de Claustre a les escoles i instituts.
 Cal que parleu amb els directors per incloure el seu debat en els ordres del dia dels Claustres (Tot i això des dels sindicats es faran contactes amb els directors per presentar-los el manifest).
 L’adhesió al MUCE implica 3 aspectes molt senzills:
      • Estar en contra de la LEC, la LOMCE  i les retallades
      • Voluntat de fer alguna cosa per canviar aquesta situació
      • Compromís de mantenir un contacte actiu amb el MUCE (Amb un membre encarregat d’aquesta funció)

Després cada centre decideix autonomament quines mesures aplica i quines no.

Una vegada adherits, us demanem que ens retorneu l’adhesió per poder incloure-la al Mapa Interactiu de Centres adherits al MUCE de les terres de l’Ebre al correu muce.ebre@gmail.com.

Podeu consultar experiències d’altres escoles en aquest enllaç o llegir la nostra declaració pública de principis i intencions per a tenir més informació.

MANIFEST D’ADHESIÓ AL MARC UNITARI DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DE LES TERRES DE L’EBRE

(Febrer del 2014)
Des de fa gairebé quatre anys, l’Educació Pública està sofrint retallades que afecten a la qualitat de l’ensenyament impartit on els principals afectats són els xiquets i xiquetes i les seves respectives.
Aquestes retallades es porten a terme en forma de:
– Reducció de mestres i professors, i personal de suport, a les escoles i instituts,
– No cobriment de les baixes del professorat des del primer dia,
– Augment del límit màxim d’alumnes per aula (massificació de les aules),
– Disminució de l’aportació per a les despeses de funcionament dels centres,
– Eliminació dels Plans d’Entorn (subvenció a les activitats extraescolars),
– Disminució de diferents tipus de beques: material escolar, menjador, reeducació…,
-Disminució de les hores de coordinació dels equips docents,
– Empitjorament de les condicions laborals del professorat.
Retallades que com hem dit abans no solament afecten quantitativament, sinó que també repercuteixen molt negativament en la qualitat de l’educació dels nostres fills i filles.
En aquest clima s’ha aprovat la LOMCE, una llei d’Educació que dona privilegi a l’ensenyament privat.
Que vol que l’Educació Pública es gestioni com les empreses privades, i amb criteris que apunten a l’educació com una mercaderia, (i no com un dret bàsic i universal), que desmantella la immersió lingüística en català i imposa una ideologia centralista i uniformadora, que torna a convertir la religió catòlica, com a matèria avaluable.Però no hem de perdre de vista que a casa nostra, des de 2009, tenim la LEC, que només es diferència de la LOMCE en què no és espanyolista, ni “nacionalcatòlica”, ni pedagògicament tan regressiva. La resta del seu contingut és el mateix que la LOMCE, solament que amb un llenguatge menys contundent, com ho demostra el seu desplegament (decret d’autonomia que abandona exclusivament als centres la responsabilitat pels resultats de l’alumnat, decret de direccions que buida el contingut participatiu dels claustres i dels consells escolars, decret de plantilles que obre encara més les portes a l’arbitrarietat i l’amiguisme en la provisió de personal docent).
En aquesta situació, només hi podem fer front, organitzant-nos de manera unitària tots els sectors interessats per a què una educació de qualitat sigui un dret universal real per als fills i les filles de totes les famílies, al marge de la seva condició econòmica, social, ideològica, nacional o de gènere. Arreu de Catalunya, famílies, docents i estudiants s’organitzen plegats per a fer front en aquesta ofensiva contra l’educació pública, sota formes i noms diferents, però amb un objectiu coincident: recuperar i millorar una Educació Pública de qualitat per a tothom.
Ara, famílies, mestres, professors/es i sindicats de docents, ens hem unit a les Terres de l’Ebre, constituint el Marc Unitari de la Comunitat Educativa de les Terres de l’Ebre (MUCE), constituït per claustres, AMPAs i sindicats, per tal de defensar també des del nostre territori aquest objectiu d’una educació pública, gratuïta, laica i de qualitat per a tothom.
Així que cridem a tota la Comunitat Educativa Ebrenca a participar en aquest moviment.
Com més serem més repercussió tindran els nostres actes.

MUCE DE LES TERRES DE L’EBRE
EL CLAUSTRE / L’AMPA (trieu una opció, o totes dues juntes) DE L’ESCOLA / INSTITUT……………………………………. DE……………………………………..S’ADHEREIX I SIGNA AQUEST DATA I SEGELL (De l’escola o de l’AMPA, o de totes dues)

Si us plau, remeteu l’adhesió al manifest al correu electrònic del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) de les terres de l’Ebre: muce.ebre@gmail.com.
La vostra adhesió sortirà al mapa interactiu de centres adherits al MUCE de les Terres de l’Ebre, l’adreça del qual us comunicarem properament.

Anuncis

0 responses to “Manifest d’adhesió a MUCE

  1. Retroenllaç: Declaració pública de principis i intencions de MUCE | Terres de l'Ebre

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s